O pasado venres 5 de abril celebrouse a primeira reunión neste mandato municipal da Comisión Especial sobre a Fachada Marítima, un escenario que se tornou familiar, mais non por iso menos urxente, para a cidadanía coruñesa.
Ao longo dos anos, foron numerosas as declaracións políticas, os acordos plenarios e mesmo os debates parlamentarios sobre a necesidade de integrar urbanisticamente os espazos portuarios na trama urbana de A Coruña. Con todo, ata o momento, estes esforzos non deron paso a avances significativos neste sentido.
A nota, publicada por Sumar, destaca a importancia de abordar este desafío que permaneceu pendente durante moito tempo na axenda política e urbana da cidade. Sinala a necesidade dunha planificación a longo prazo para os espazos portuarios, que deben ser reconvertidos en áreas de uso público e actividades compatibles co entorno urbano.
Pasaron dúas décadas desde que se puxeron en marcha os convenios para a construción do porto exterior de Punta Langosteira, unha obra que prometía liberar á cidade do tráfico de mercadorías perigosas e de alto impacto ambiental. Con todo, a planificación urbana da cidade, especialmente a través do Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM), limitou as posibilidades desta transformación urbana tan necesaria para o presente e futuro de A Coruña e a súa área metropolitana.
Os peiraos da zona 1, como Batería e Calvo Sotelo, atópanse en gran medida sen uso portuario. Aínda que se programaron eventos culturais e exposicións nestes espazos, a súa utilización actual non responde a unha planificación a longo prazo dos usos definitivos que a cidade necesita nestas áreas centrais. Ademais, é esencial que estes espazos se integren cos xardíns de Méndez Núñez e contribúan a mellorar a mobilidade na área.
Por outra banda, os peiraos de Linares Rivas, A Palloza e o Este, así como o peirao de Oza, seguirán vinculados á actividade pesqueira e outros usos portuarios da cidade, o que resalta a importancia de potenciar estas actividades e recursos.
A nota destaca a importancia de impulsar un ente público que lidere este proceso de transformación urbana e buscar fórmulas que alivien a carga financeira do porto da Coruña coa Administración do Estado. Necesítase un gran acordo de cidade para avanzar nesta dirección.