O Corredor Atlántico, un proxecto de gran importancia para a rexión, dá os seus primeiros pasos co lanzamento do seu Plan Director.
Esta nova achega é saudada como unha oportunidade para mellorar a conectividade e impulsar o desenvolvemento socioeconómico. O representante de SUMAR Galicia A Coruña, Juan Díaz Villoslada, saudou esta nova etapa, pero subliñou a necesidade de abordar dúas preocupacións cruciais.
En primeiro lugar, Villoslada destacou a importancia de considerar o impacto do Corredor Atlántico en rexións menos conectadas. Insistiu en que a infraestrutura debe xogar un papel vital no desenvolvemento destes territorios e na súa integración no mapa socioeconómico. Porén, expresou preocupación polo prazo excesivamente dilatado para a súa implementación, especialmente nas conexións Galicia-Portugal e A Coruña-Ferrol-Lugo-Monforte.
As datas propostas para estas conexións, como 2040 para Vigo-O Porto e 2050 para A Coruña-Ferrol e Ferrol-Lugo-Monforte, son consideradas inaceptables por Villoslada. Considera que máis de vinte e cinco anos para unha infraestrutura vital é excesivo e pode ter graves repercusións no tecido socioeconómico da rexión.
Ademais, SUMAR Coruña expresa preocupación polas consecuencias ambientais e económicas que se poden derivar deste retraso nos prazos. Dependendo en gran medida do transporte por estrada, o atraso na implementación do Corredor Atlántico pode afectar negativamente ás empresas, traballadores e cidadáns en xeral.
É fundamental que se desenvolva unha rede de transporte eficiente en toda Europa, non só para mellorar a mobilidade dos cidadáns, senón tamén para permitir que as empresas aproveiten todo o potencial do mercado interior. O Corredor Atlántico pode ser unha peza clave neste obxectivo, pero é esencial abordar as preocupacións actuais e traballar para axilizar a súa implementación.